Monday, June 23, 2008

....MRFiE.....















HUHU..nie la aku..MOHD FIRDAUS B ABDULLAH or nama Kechik..Fie..anak ke 3 dari 6 org adik beradik..family kat Kuantan..klah, aku bekerja di Majlis Amanah Rakyat(MARA)..sekarang kene posting kat MRSM Lenggong,Perak..nak balik jauh tu dari lenggong ke Kuantan..ermm, rezeki kat sini.. takpelah..tapi jauh2 lenggong ni pun tak mematahkan semangat aku utk berbisness..every weekend aku turun Kl..coz kat KL aku wat sub bisness ngan kawan2..masyuuk la jugak..saving skit..ok..aku nak citer skit ape yg best kat lenggong nie..ermm, tempat memang tak yah cakap la nak tanye orang memangla tak taunyer..tp tempat nie best siot..view memang cantik..banyak tpt utk ko menenangkan diri dari kesebokan kota...contohnye rileks di Tanjung Harapan..Kpg Beng..Air terjun Lata Kabu..panjat gunung2 oppss tak lupe juga sape yg nak main kayak. kat sini pun ada gak..area tasik raban..ikan tak yah cakap ler..segar bugar siot..ikan air tawar..perrhhh..sampai menjilat jari la kene ikan bakar kat sini..huhu....


Citer pasal aku nie..aku nak citer tpt aku kerja dulu..aku kerja kat MRSM Lenggong..nie gambar tpt aku kerja..huhu..nyaman giler..takde wayang, takde shopping complex n sesak jem..rileks jer..kul 6 ptg da lenggang da..malam tak yah cakap la..senyap sunyi tu..

first aku datang sini..aku xcdent kat slim river tu..banyak giler duit abih..ermm..pindah barang dari KL ke lenggong..penuh satu keta..nak tgk mirror pun da x leh da..ermm..last2 nasib tak menyebelahi aku..aku nak elak keta dari depan then aku hentam dvider kat situ..selamat tak berpusing keta aku..laju gak time tu..selamatla time tu keta aku berat ngan barang2 pindah..petaknyer ngan tong gas, brg2 penting dan mcm2 lagik la..ermm..nak wat cam ner da tertulis time tu aku kena..jd aku kena la..nie semer kuasa Allah S.W.T...k lah...leh tahan gak aku nak merepair keta..duit time tu da betoi2 kering..kena plak..ish2..takpelah benda da lepas..tula kenangan aku first2 datang kerja kat lenggong nie..huhu..

Jd nie la aku MRFiE or budak2 kat sekolah nie panggil aku abggg Fieee..huhu..pela dorang nie..tp best gak duk sekolah nie..sayang nak tinggal kan lenggong..tpt Rileks byk..budak2 sekolah yg baik2, ada gak la yg poblem..biasala bdk2kan..kawan2 kat sini semer Ok & Best Giler...Oppss, tak lupe juga kpd geng lebah or Bee....Bob, Azlie, Bukhari, Aku dan Abg long(leader la kut)..huhu..memang best kat MRSM Lenggong..kat sini aku ada adik..nama dia AiiYiiN..bgusla bdknyer..sapa yg nak jadikan awek..mmng bagus sgt2la..tp now dia kene fokus SPM dulu..da cemerlang br leh pkir..dia banyakla tolong aku...Thanks Ain n Semer kawan2 ku..

Ermmm..nak citer ape lagi arr..klah..Aweks..ermm..takpelah..pasal tu nantilah aku citer biler da sampai masa nanti..takpelah nanti klu ada citer yg nak tau lagi..antor2 la komen k..aku tak kesah nak bagi pendapat ke..nak komen ker..nak mengata ke..nak suruh aku join sekalu mengumpat ke..tak kesah..aku layan jer..asalkan jgn memutuskan tali persaudaraan sesama islam..k lah..aku nak cau da..pepehal call la aku..

1 comment:

Mie said...

..ceh bangga sangat dengan Lenggong dia tuh ghehe Aku pon nak tumpang bangga. Tak sangka aku leh sampai ke Lenggong bandar Pra-sejarah. I miss my day at Lenggong lah